Communicatie graduaatsproef (B-VIVZ-V1N025)

Doelstellingen
DLR 10: De gegradueerde verzamelt informatie, documenteert, communiceert en rapporteert over het geleverde werk, afgestemd op de doelgroep. De gegradueerde gebruikt hiervoor ook het gepaste anderstalige vakjargon
GI 10.3 De student gebruikt een gepast taalregister en correct vakjargon in mondelinge en schriftelijke communicatie.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Communicatie graduaatsproef (B-VIVZ-V6N068)




Inhoud
Na de feedback na werkpleren 2 van het 5de en 6de kwartaal worden individuele criteria vastgelegd waaraan het praktijkproject moet voldoen. Dit wordt in een verslag door de student vastgelegd en wordt als een engagementsverklaring door de student en de docent ondertekend.
Aan het eind van het praktijkproject moet de student een einddocument afgeven en een presentatie geven over de wijze hoe hij aan dit engagement voldoet, en hoe hij er aan gekomen is.
Om dit op een correcte manier qua stijl, taal en normering te doen, wordt de student klassikaal en individueel begeleid om in opeenvolgende stappen tot het eindresultaat te komen.
- Engagementsverklaring omzetten naar een doelstellingen
- Structurele opbouw van het einddossier en presentatie
- Normering van afbeeldingen, voetnoten, bijlage en referenties
- Taalzuiverheid van geschreven en gesproken tekst
Studiemateriaal
Eigen cursusmateriaal online
Toelichting werkvorm
Indien overgegaan wordt naar contactloos onderwijs, gebeuren evaluaties online met visuele controle door de docent
Evaluatieactiviteiten
Communicatie graduaatsproef (B-VIVZ-V81599)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
60% permanente evaluatie:
aanwezigheid en het actief meewerken in de les
uitvoeren van opdrachten en taken
40% evaluatie buiten de examenperiode:
presentatie
finale paper
Indien overgegaan wordt naar contactloos onderwijs, gebeuren evaluaties online met visuele controle door de docent.
De deelcijfers van het examenonderdeel waar de student voor slaagde, worden overgenomen.
Het onderdeel waarvoor de student niet slaagde, moet hij/zij hernemen.
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Voor de tweede examenkans wordt een schriftelijk examen en/of vaardigheidstoets afgelegd die voor 100% meetellen.
Indien overgegaan wordt naar contactloos onderwijs, gebeuren evaluaties online met visuele controle door de docent.