Sales & Account Management (MW) (B-VIVZ-V2S050)

Doelstellingen
DLR 1 De Bachelor BM heeft inzicht in contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen en hun onderlinge samenhang en kan dit inzicht toepassen in een ruime, geglobaliseerde en veranderende context.
DLR 2 De Bachelor BM ondersteunt actief verschillende actoren bij het realiseren van de (strategische) doelstellingen van een bedrijf of een organisatie.
DLR 3 De Bachelor BM toont ondernemingszin, werkt zelfstandig, planmatig en nauwkeurigen handelt oplossingsgericht en innovatief om contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen te optimaliseren.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
V3S665 : Business project 6 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor bedrijfsmanagement (Kortrijk) (Specialisatie sales management - Duits) 180 sp.
- Bachelor bedrijfsmanagement (Kortrijk) (Specialisatie sales management - Spaans) 180 sp.
- Bachelor bedrijfsmanagement via verkorte route (na bachelor handelswetenschappen en bedrijfskunde) (Kortrijk) (Specialisatie salesmanagement) 85 sp.
- Micro degree marketing salesmanagement (Kortrijk) 56 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
4 sp. Sales & Accountmanagement (MW) (B-VIVZ-V4S092)




Inhoud
In de cursus worden onder andere volgende onderwerpen behandeld : prospecteren; beursdeelname: organiseren, deelnemen en opvolgen; klachten behandelen; offertes; verkooporganisatie; salesdata beheersen en beheren; ...
Studiemateriaal
Cursus Sales en Accountmanagement, Pieter De Smet, Syllabus via VIVES
Eventueel aangevuld met PowerPoints
Toelichting werkvorm
Hoorcollege met activerende elementen.
Theorie wordt uitgelegd en praktisch geïllustreerd met bedrijfsvoorbeelden.
In uitzonderlijke omstandigheden kan een deel van de contactmomenten op de campus vervangen worden door (a)synchroon online leren en online contactmomenten. Indien zich dit voordoet zal de student verdere concrete instructies krijgen van de docent.
Evaluatieactiviteiten
Sales & Accountmanagement (MW) (B-VIVZ-V78377)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Het examen bestaat uit een mondelinge proef met voorbereidingstijd (waarvan +/- 12 min. voorbereiding en +/- 12 min. mondelinge ondervraging) waarbij de student 2à3 vragen trekt gespreid over de inhoud van de cursus. Tijdens de mondelinge ondervraging worden evenwel bijvragen gesteld die peilen naar het effectieve inzicht van de student in de cursus met de bedoeling de factor ‘geluk met de vragen’ uit te schakelen en de score beter te kunnen differentiëren in functie van de effectieve (diepte)kennis van de student betreffende de volledige cursus.
In uitzonderlijke omstandigheden kan het voorziene examen op de campus vervangen worden door een digitaal examen off-camus. Indien zich dit voordoet zal de student concrete instructies krijgen van de docent.
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Zelfde modaliteiten als bij 1e examenkans.