E-marketing en sociale media (B-VIVZ-V2S266)

3 studiepuntenNederlands24 urenTweede semesterTweede semester
Lesage Sara (coördinator) |  Lesage Sara |  N.
VIVES Z POC PBA Bedrijfsmanagement

De volgende domeinspecifieke leerresultaten worden beoogd:

3 De Bachelor BM toont ondernemingszin, werkt zelfstandig, planmatig en nauwkeurig en handelt oplossingsgericht en innovatief om contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen te optimaliseren.

4 De bachelor BM handelt klant- en servicegericht en bouwt zelfstandig netwerken uit en contacten op met verschillende stakeholders.

10 De Bachelor BM neemt verantwoordelijkheid voor de eigen professionele ontwikkeling en volgt zelfstandig (internationale) tendensen op en integreert deze nieuwe inzichten.

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
V2S339 : E-marketing en sociale media

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. E-marketing en sociale media (B-VIVZ-V4S266)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-opdracht24 urenTweede semesterTweede semester
Lesage Sara |  N.
VIVES Z POC PBA Bedrijfsmanagement

Digitale marketing is niet meer weg te denken in de organisatie van een event.

In deze cursus staan we even stil bij de trends en ontwikkelingen in het digitale marketinglandschap en bekijken we wie de digitale consument van vandaag is. 

Vervolgens zal je leren een doelgerichte online marketingstrategie op poten te zetten en verwerf je inzichten en vaardigheden in de opbouw van een website volgens de UX principes en Google Analytics. Je zal leren hoe jouw website goed kan scoren in de zoekmachines met SEO en SEA.

Tot slot duiken we in de verschillende social media kanalen en bekijken we hoe je contentmarketing kan inzetten om je social media te optimaliseren.

Doorheen de lessenreeks wordt ook met het digitale leerplatform van Google gewerkt zodat de student op het einde een google certificaat zal ontvangen voor de basisprincipes van digitale marketing.

 

 

Presentaties in powerpoint en extra lesmateriaal aangereikt door de docent via Toledo, aangevuld met nota’s van de student.

De cursus wordt op een interactieve manier gegeven aan de hand van activerende werkvormen. Er wordt participatie van de student gevraagd bij het bespreken van voorbeelden uit de praktijk.
Er zijn eveneens groepsopdrachten die deel uitmaken van de permanente evaluatie. De opdrachten worden toegelicht in de les en ook tijdens de lesuren wordt er ruimte voorzien om aan de opdrachten te werken. Daarnaast dienen de studenten zelfstandig de opdrachten verder uit te werken. Deze groepsopdrachten worden via permanente evaluatie beoordeeld.

In uitzonderlijke omstandigheden kan een deel van de contactmomenten op de campus vervangen worden door online onderwijs.

Evaluatieactiviteiten

E-marketing en sociale media (B-VIVZ-V79955)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk, Paper/Werkstuk
Vraagvormen : Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Methode:

  • Eerste examenkans: Schriftelijk examen (50%) + opdrachten (50%) 
  • Om te kunnen slagen moet de student het Google certificaat behaald hebben voor de cursus 'Basisprincipes van online marketing'. Zoniet wordt de student teruggezet naar 7/20.

Criteria:

  • Schriftelijk examen: De vragen zijn gebaseerd op de presentaties en op alle andere info die op Toledo wordt gezet. De vragen kunnen zowel theorie toetsen als een toepassing van de theorie inhouden. 
  • Opdrachten: er worden een aantal opdrachten voorzien tijdens de lessen waarin studenten kunnen aantonen dat ze de opgedane theorie ook in de praktijk kunnen toepassen. Studenten die hun opdracht niet tijdig indienen, verdienen geen punten op dit onderdeel. De deadline hiervoor komt op Toledo. 

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

Het schriftelijk examen telt voor 100% mee.