Digital Marketing Academy (B-VIVZ-V2S388)

3 studiepuntenNederlands24 urenEerste semesterEerste semester
Cracco Iris (coördinator) |  Cracco Iris |  N.
VIVES Z POC PBA Bedrijfsmanagement

voor bedrijfsmanagement:

DLR 3     De Bachelor BM toont ondernemingszin, werkt zelfstandig, planmatig en nauwkeurig en handelt oplossingsgericht en innovatief om contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen te optimaliseren.
DLR 4     De Bachelor BM handelt klant- en servicegericht en bouwt zelfstandig netwerken uit en contacten op met verschillende stakeholders.
DLR 5     De Bachelor BM maakt efficiënt en effectief gebruik van ICT-toepassingen ter ondersteuning van het management van bedrijven en organisaties.
DLR 6     De Bachelor BM verzamelt, analyseert, interpreteert en evalueert autonoom wetenschappelijke en contextgebonden kwantitatieve en kwalitatieve data en kan hierover professioneel rapporteren en aanbevelingen formuleren en toont hierbij een kritische onderzoekende houding.                   
DLR 10   De Bachelor BM neemt verantwoordelijkheid over de eigen professionele ontwikkeling en volgt zelfstandig (internationale) tendensen op en integreert nieuwe inzichten

 

voor Wellbeing en vitaliteitsmanagement:

3. implementeert marketingprincipes en - strategieën op creatieve en efficiënte wijze binnen wellbeing en Spa-business. 
4. integreert strategische, bedrijfseconomische en financiële managementbeginselen, alsook ICT-toepassingen binnen een wellbeing omgeving. 
9. functioneert efficiënt en effectief als lid van een team binnen de organisatie, in een brede maatschappelijke en internationale context. 
10. communiceert zowel intern als extern, doelgericht en zelfstandig met diverse stakeholders binnen een wellbeing omgeving. 

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
V3S470 : Advanced Digital Marketing

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Digital Marketing Academy (B-VIVZ-V4S388)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht24 urenEerste semesterEerste semester
Cracco Iris |  N.
VIVES Z POC PBA Bedrijfsmanagement

Zet je eerste stappen in de wereld van online marketing en ontdek hoe je online scoort. In de Digital Marketing Academy (DMA) leer je een reële online marketingcampagne opzetten, beheren en evalueren voor een (non-profit) organisatie. Je gaat aan de slag met advertenties in Google en Meta en je leert welke het best presteren voor jouw gekozen organisatie. 

De kennis die je opdoet bij de Digital Marketing Academy is actueel en gebruiksklaar om meteen in te zetten op de werkvloer.

Kortom, een hands-on vak waar je dankzij jouw wekelijkse opvolging een verschil kan maken voor een organisatie.

  • via het Toledo-platform: presentaties en andere aanvullingen van de begeleidende docent
  • een eigen financiële bijdrage aan de advertenties in Google en Meta (max 30 euro per student)

Begeleide zelfstudie - Groepswerk - Hoorcollege

Dit vak bestaat in hoofdzaak uit een praktijkopdracht die de studenten in groep uitwerken. Tijdens de lessen worden de studenten gecoacht en begeleid in de uitwerking van de opdracht. Op eigen initiatief vergadert de groep tussendoor en werken de studenten zelfstandig verder. Er zijn twee peer-assessments voorzien om de bijdrage van alle groepsleden te evalueren. 

Aanwezigheid tijdens de coachingmomenten is verplicht. Wie te laat komt door overmacht (vb. staking trein, file door onverwacht verkeersongeluk, onverwachte sneeuw) verwittigt tijdig (email) de docent. Enkel een officieel bewijs geldt als gewettigd afwezig. Een student mag 1 keer ongewettigd afwezig zijn, daarna krijgt de student per ongewettigde afwezigheid -2 op de eindscore van het eindresultaat.

Daarnaast worden er nog een aantal hoorcolleges voorzien waarin de theorie wordt toegelicht. Een digitaal leerpad helpt de student in de verwerking van deze theorie

Evaluatieactiviteiten

Digital Marketing Academy (B-VIVZ-V80738)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Paper/Werkstuk, Presentatie, Self assessment/Peer assessment, Medewerking tijdens contactmomenten, Vaardigheidstoets
Vraagvormen : Meerkeuzevragen, Open vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

De Digital Marketing Academy wordt beoordeeld op verschillende niveaus:

  • communicatie: voorstelling, communicatie en rapportering van het DMA-project aan de organisatie.
  • rapporten: inhoud en kwaliteit van het digitaal marketingrapport
  • de behaalde certificaten en de vervollediging van het digitaal leerpad.
  • presentatie en verdediging van het project tijdens het mondeling examen. Tijdens het mondeling examen krijg je individueel ook enkele vragen over de theorie.
  • individuele correctie ifv peerassessment
  • eventuele individuele correctie ifv gemiste coachingssessies

De verdeling van de punten tussen deze onderdelen wordt vooraf medegedeeld op het digitale leerplatform Toledo.

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

Wanneer een student niet slaagt voor dit opleidingsonderdeel herneemt hij (individueel) de zaken waarvoor hij niet geslaagd was. Dit kan gaan om volgende mogelijkheden:

  • opnieuw voorstellen aan de organisatie
  • herwerken van het digitaal marketingrapport (inhoudelijk en/of naar taal)
  • opnieuw verdedigen van het eindwerk tijdens het mondeling examen
  • opnieuw behalen van het certificaat of vervolledigen van het digitaal leerpad.

De scores voor de peerevaluaties vervallen.