Digital Marketing Fundamentals (B-VIVZ-V2S492)

Doelstellingen
DLR 3 De Bachelor BM toont ondernemingszin, werkt zelfstandig, planmatig en nauwkeurig en handelt oplossingsgericht en innovatief om contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen te optimaliseren.
DLR 4 De Bachelor BM handelt klant- en servicegericht en bouwt zelfstandig netwerken uit en contacten op met verschillende stakeholders.
DLR 5 De Bachelor BM maakt efficiënt en effectief gebruik van ICT-toepassingen ter ondersteuning van het management van bedrijven en organisaties.
DLR 10 De Bachelor BM neemt verantwoordelijkheid over de eigen professionele ontwikkeling en volgt zelfstandig (internationale) tendensen op en integreert nieuwe inzichten
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
V2S161 : Digital Marketing Fundamentals
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor bedrijfsmanagement (Kortrijk) (Keuzetraject Digital Business Management) 180 sp.
- Bachelor bedrijfsmanagement via verkorte route (na bachelor handelswetenschappen en bedrijfskunde) (Kortrijk) (Keuzetraject Digital Business Management) 85 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Digital Marketing Fundamentals (B-VIVZ-V4S492)




Inhoud
Digitale marketing is onmisbaar geworden in het bedrijfsleven. Voor bijna iedere onderneming speelt online marketing een belangrijke rol in het bereiken en behouden van klanten.
In dit vak leer je alle basisaspecten van digitale marketing begrijpen en toepassen. Vertrekkende van persona's en customer journey mapping formuleer je online marketingdoelstellingen. Vervolgens word je ondergedompeld in heel wat online marketingtactieken zoals zoekmachinemarketing, social media, content marketing, e-mailmarketing... om deze doelstellingen te realiseren.
Om te weten of deze doelstellingen behaald werden maak je ook kennis met een aantal digitale KPI's om jouw succes te meten.
Studiemateriaal
Powerpoint slides op Toledo
Aanbevolen, maar niet verplicht:
Handboek ‘Online marketing, de essentie'
Nino Adamo en Geert Buskes
Uitgeverij Pearson Benelux
ISBN: 978-90-430-3510-1
Toelichting werkvorm
Groepsopdracht - Oefeningen/opdrachten
De cursus wordt op een interactieve manier gegeven aan de hand van activerende werkvormen: de theorie wordt telkens aan de hand van opdrachten of cases ingeoefend / toegepast. Er wordt participatie van de student gevraagd bij het bespreken van voorbeelden uit de praktijk.
Er zijn eveneens (groeps)opdrachten waarbij aanwezigheid verplicht is en waarbij een deadline dient gerespecteerd te worden. Meer informatie hieromtrent is terug te vinden op het digitale leerplatform Toledo.
In uitzonderlijke omstandigheden kan een deel van de contactmomenten op de campus vervangen worden door (a)synchroon online leren.
Evaluatieactiviteiten
Digital Marketing Fundamentals (B-VIVZ-V82100)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
- 25% permanente evaluatie
Er worden een aantal opdrachten voorzien waarin studenten kunnen aantonen dat ze de opgedane theorie ook in de praktijk kunnen toepassen. De opdrachten komen aan bod tijdens de les, worden zelfstandig verder afgewerkt en moeten ingediend worden op Toledo. Deelname aan elke opdracht is verplicht. Wie een opdracht niet meedoet, krijgt de score 'niet aanwezig' voor deze opdracht. Studenten die hun opdracht niet tijdig indienen, verdienen geen punten op dit onderdeel. De deadline hiervoor komt op Toledo.
- 75% schriftelijk examen
De vragen zijn gebaseerd op de presentaties en op alle andere info die op Toledo wordt gezet. De vragen kunnen zowel de theorie toetsen als een toepassing van de theorie inhouden.
Ook respect voor deadlines wordt geëvalueerd. Taken en andere evaluaties die door gewettigde afwezigheid niet uitgevoerd kunnen worden, moeten tegen een afgesproken deadline opnieuw uitgevoerd worden.
In uitzonderlijke omstandigheden kan de voorziene evaluatievorm vervangen worden door een online mondeling examen.
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Er zijn geen deeloverdrachten voor dit onderdeel.
Voor het examen in tweede zit herneemt de student de onderdelen waarvoor hij minder dan 10/20 scoorde in eerste zit.
De student neemt zelf contact op met de docent tijdens het feedbackmoment om te weten welke onderdelen hij dient te hernemen.
In uitzonderlijke omstandigheden kan de voorziene evaluatievorm vervangen worden door een online examen.