Vastgoedmarkt en waardebepaling (MW) (B-VIVZ-V2S569)

3 studiepuntenNederlands24 urenTweede semesterTweede semester
Verbrugghe Evelien (coördinator) |  Buyse Laure |  Verbrugghe Evelien |  N.
VIVES Z POC PBA Bedrijfsmanagement

DLR 4: De bachelor BM handelt klant- en servicegericht en bouwt zelfstandig netwerken uit en contacten op met verschillende stakeholders.

DLR 6: De Bachelor BM verzamelt, analyseert, interpreteert en evalueert autonoom wetenschappelijke en contextgebonden kwantitatieve en kwalitatieve data en kan hierover professioneel rapporteren en aanbevelingen formuleren en toont hierbij een kritische onderzoekende houding.

DLR 10: De Bachelor BM neemt verantwoordelijkheid voor de eigen professionele ontwikkeling en volgt zelfstandig (internationale) tendensen op en integreert deze nieuwe inzichten.

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
V3S070 : Vastgoedmarkt en waardebepaling

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Vastgoedmarkt en waardebepaling (MW) (B-VIVZ-V4S569)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College24 urenTweede semesterTweede semester
Buyse Laure |  Verbrugghe Evelien |  N.
VIVES Z POC PBA Bedrijfsmanagement

Gedurende een aantal weken worden verschillende specifieke vastgoedtopics doorgrond. De thema's geven de student een nog bredere kijk op de vastgoedmarkt, er wordt bijzondere aandacht besteed aan de topic waardebepaling en projectontwikkeling.

 

Afhankelijk van de thema's worden documenten en slides ter beschikking van de studenten gesteld via Toledo.

Bedrijfsbezoek - Gastcollege

De colleges worden opgevat als actieve workshops. Vanuit de verschillende thema's komen externen, uit het beroepsveld en gespecialiseerd in de materie, toelichting geven. Tijdens de sessies worden vaak actieve momenten ingebouwd.

In uitzonderlijke omstandigheden kan een deel van de contactmomenten op de campus vervangen worden door (a)synchrone online college's, opdrachten, ...

Evaluatieactiviteiten

Vastgoedmarkt en waardebepaling (MW) (B-VIVZ-V83823)

Type : Examen buiten de normale examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Computer, Naslagwerk, Wetboek/codex

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

De studenten krijgen een examenopdracht die bestaat uit verschillende onderdelen en die gerelateerd is aan de verschillende topics die aan bod kwamen tijdens de lessenreeks. De verschillende onderdelen worden omschreven in Toledo. Hierbij is het de bedoeling dat de studenten, via een mix van kwalitatieve bronnen, zelf verder ingaan op het thema waardoor hun kennis nog verruimd wordt.

De aangebrachte materie tijdens de lessen is noodzakelijk om de examenopdracht te kunnen oplossen. Vandaar dat afwezigheid een negatieve invloed kan hebben op de totaalscore.
De student dient alle deelopdrachten te maken om te kunnen slagen.

 

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Afhankelijk van het bekomen resultaat van de eerste examenkans wordt de opdracht bij een tweede examenkans herwerkt of wordt een nieuwe opdracht opgelegd.