Future-Proof Sports Sector (MW) (B-VIVZ-V33C81)
Doelstellingen
De PBa Wellbeing- en vitaliteitsmanagement ...
Kerncompetentie 1 - zet deskundigheid omtrent organisatieprocessen en management binnen het domein van wellbeing en vitaliteit in om tot een duurzaam beleid van een organisatie te komen.
- GI 1.1 (DLR 4) De student staat - in samenwerking met andere deskundigen - het duurzame beleid van een organisatie bij. Niveau 3: De student werkt voor een organisatie - in samenwerking met andere deskundigen - eenvoudige, bedrijfseconomische praktijkvragen uit, rekening houdend met het duurzame beleid van de organisatie.
Kerncompetentie 3 - communiceert vlot, zowel intern als extern, als mondeling en schriftelijk op een doelgerichte manier met diverse stakeholders in het Nederlands en in 2 vreemde talen.
- GI 3.2 (DLR 10) De student schrijft helder en gestructureerd in het Nederlands en noteert referenties correct. Niveau 3: De student maakt zelfstandig een uitgebreid, goed gestructureerd en helder schriftelijk rapport in correct Nederlands met de passende lay-out en de juiste bronvermelding.
Kerncompetentie 4 - sensibiliseert, informeert en adviseert klanten, teams en organisaties inzake wellbeing en vitaliteit op holistische wijze en neemt hierbij zelf een voorbeeldfunctie op.
- GI 4.5 (DLR 8) De student sensibiliseert, informeert en adviseert klanten, teams en organisaties tot een gezonde en actieve levensstijl. Niveau 2: De student verleent informatie en formuleert concrete adviezen aan klanten om een gezonde en actieve levensstijl te ontwikkelen.
Kerncompetentie 6 - implementeert organisatorische maatregelen omtrent gezondheid, veiligheid en milieu conform de wetgeving in functie van een kwaliteitsvol wellbeing- en vitaliteitsbeleid.
- GI 6.1 (DLR 6) De student maakt een verantwoorde keuze tussen de best beschikbare technieken en houdt daarbij rekening met de huidige wetgeving. Niveau 1: De student heeft, via de huidige wetgeving, kennis van de best bruikbare technieken en organisatorische maatregelen op gezondheids-, veiligheids- en milieugebied onder technisch en economisch haalbare omstandigheden.
Kerncompetentie 7 - analyseert vanuit een kritisch-onderzoekende houding topics en trends uit de internationale wellbeing-en vitaliteitssector en integreert deze professioneel in het eigen handelen.
- GI 7.2. (DLR 11) De student volgt de nationale en internationale trends inzake het domein van het wellbeing- en vitaliteitsmanagement op. Niveau 2: De student gaat actief op zoek naar (inter)nationale trends binnen het domein van het wellbeing- en vitaliteitsmanagement.
Begintermen
Geen specifieke voorkennis vereist.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor in het wellbeing- en vitaliteitsmanagement (Keuzetraject Sportinnovatie) 180 sp.
- Bachelor in de zorgtechnologie (Kortrijk) (Keuzetraject Sporttechnologie) 180 sp.
- Bachelor in het wellbeing- en vitaliteitsmanagement via verkorte route (na bachelor handelswetenschappen en bedrijfskunde) (Kortrijk) (Keuzetraject Sportinnovatie) 90 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
4 sp. Future-Proof Sports Sector (B-VIVZ-V53C81)
Inhoud
Vanuit de veranderende sport- en beweegwereld kijken we naar de kansen, die ons dit geeft om meer en beter te bewegen.
Studiemateriaal
Eigen syllabus en opdrachten.
Toelichting werkvorm
Groepswerk - Hoorcollege - Intervisie - Oefeningen/opdrachten - Projectwerk
In uitzonderlijke omstandigheden kan/kunnen (een deel van) de contactmomenten op de campus vervangen worden door online onderwijs (bv. online kennisclips), supervisie en/of opdrachten. De praktische modaliteiten omtrent de organisatie hiervan gebeurt in samenspraak met de student, de docent en de hogeschool en kunnen per student(-engroep) - rekening houdend met uitzonderlijke omstandigheden - variëren. Uiteraard blijven de studiebelasting (aantal u) en de te bereiken doelstellingen voor elke student(-engroep) dezelfde.
Evaluatieactiviteiten
Future-Proof Sports Sector (B-VIVZ-V84355)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Het OPO Future-Proof Sports Sector wordt als volgt geëvalueerd:
- EVO 1 - Opdracht en presentatie in het academiejaar - 25%
- EVO 2 - Schriftelijk examen in de examenperiode - 75%
Het cursusmateriaal mag gebruikt worden bij EVO 1 - Opdracht/presentatie.
Het leermateriaal mag niet gebruikt worden bij EVO 2 - Schriftelijk examen.
In uitzonderlijke omstandigheden kan de examenvorm op de campus vervangen worden door een online vorm.
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
De 2de examenkans wordt als volgt opgevat:
- Bij een slagen voor EVO 1 - opdracht en presentatie in eerste examenkans, kan dit punt meegenomen worden naar de 2de examenkans - 25%
- EVO 2 - schriftelijke examen dient bij de 2de examenkans altijd hernomen te worden - 75%
In uitzonderlijke omstandigheden kan de examenvorm op de campus vervangen worden door een online vorm.