Wiskunde (B-VIVZ-V3L287)

Doelstellingen
OLR4: De PBA EM analyseert zelfstandig een technische vraag of probleem in het kader van een complex elektromechanisch project en stelt technisch onderbouwde oplossingen voor.
4.1 De student splitst het probleem in deelaspecten en gebruikt de verschillende vakken van zijn discipline om het probleem aan te pakken.
4.2 De student verwerkt gevonden informatie correct om tot een oplossing te komen voor een technisch probleem.
4.3 De student stelt een stappenplan en een realistisch tijdschema op
OLR8: De PBA EM organiseert pro-actief zijn werkzaamheden op een planmatige en autonome wijze in functie van randvoorwaarden en prioriteiten, met zin voor ondernemen.
8.1 De student past zich gemakkelijk aan wijzigende werkomstandigheden aan.
8.2 De student werkt planmatig en doelgericht.
8.3 De student geeft blijk van initiatief en ondernemerszin. De student start zelfstandig met een opdracht en lost problemen zelf op.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. O Wiskunde (B-VIVZ-V5L483)




Inhoud
1. Breuken en machten
2. Algebraïsch rekenen (werken met lettervormen)
3. Oplossen van lineaire, kwadratische en gebroken vergelijkingen
4. Goniometrie en het oplossen van driehoeken
5. Eerste- en tweedegraads functies
6. Exponentiële en logaritmische functies
7. Complexe getallen
8. Differentiaalrekenen
9. Berekenen van integralen
Studiemateriaal
Acx, E.; Maes, K., Van Wonterghem, S. (2021). Blokwijzer wiskunde. Kortrijk: ACCO. ISBN: 9789464144246
Remediëringstesten via Toledo
Toelichting werkvorm
College waarin zowel theorie als oefeningen aan bod komen. Naast het college wordt van de student verwacht dat hij zelfstandig extra oefeningen op het elektronisch leerplatform Toledo oplost (als remediëring en als deel van de evaluatie).
In uitzonderlijke omstandigheden kan een deel van de contactmomenten op de campus vervangen worden door een online alternatief.
Evaluatieactiviteiten
Wiskunde (B-VIVZ-V82573)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Permanente evaluatie (20%)
Er worden verschillende online-testen afgenomen.
De meerkeuzevragen worden gequoteerd zonder giscorrectie of cesuur.
Schriftelijk examen (80%)
- Het examen bestaat volledig uit oefeningen.
- Het examen bestaat uit twee delen. De student mag enkel tijdens het tweede deel gebruik maken van een rekentoestel.
In uitzonderlijke omstandigheden kan een deel van de contactmomenten op de campus vervangen worden door een online alternatief.
Indien de student niet aanwezig is op het examen vervalt de permanente evaluatie en krijgt de student een 'NA' score. Dit betekent 'niet aanwezig' voor het opleidingsonderdeel.
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Geen tweede examenkans mogelijk voor het gedeelte permanente evaluatie.
Schriftelijk examen (100%)
- Het examen bestaat volledig uit oefeningen.
- Het examen bestaat uit twee delen. De student mag enkel tijdens het tweede deel gebruik maken van een rekentoestel.