Business Automation (MW) (B-VIVZ-V3S026)

Doelstellingen
1.De Bachelor BM heeft inzicht in contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen en hun onderlinge samenhang en kan dit inzicht toepassen in een ruime, geglobaliseerde en veranderende context.
GI 1.1.: De bachelor ontwikkelt deskundigheid omtrent bedrijfs- en organisatieprocessen. (niveau 3)
2. De Bachelor BM ondersteunt actief verschillende actoren bij het realiseren van de (strategische) doelstellingen van een bedrijf of een organisatie.
GI 2.1.: De bachelor draagt bij tot het realiseren van de doelstellingen van een bedrijf of organisatie. (niveau 3)
3. De Bachelor BM toont ondernemingszin, werkt zelfstandig, planmatig en nauwkeurig en handelt oplossingsgericht en innovatief om contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen te optimaliseren.
GI 3.2: De bachelor draagt op een zelfstandige manier bij tot het optimaliseren van de werking binnen een bedrijf of organisatie (niveau 3).
GI 3.3 De bachelor handelt met zin voor innovatie ( om de werking binnen een bedrijf of organisatie te optimaliseren ) (niveau 3)
5. De Bachelor BM maakt efficiënt en effectief gebruik van ICT-toepassingen ter ondersteuning van het management van bedrijven en organisaties.
GI 5.1.: De bachelor integreert de gepaste ICT-toepassingen ter ondersteuning van het bedrijf of organisatie. (niveau 1 – niveau 2 – niveau 3)
Lesdoelstelling:
- De student kan de begrippen business automation en hyperautomation toelichten.
- De student kan de voor- en nadelen van hyperautomation opsommen.
- De student kan de verschillende componenten van hyperautomation toelichten en voorbeelden van toepassingen geven voor elke component.
- De student kan het begrip iPaaS toelichten.
- De student kan verschillende vendors van Enterprise integration platformen aanbevelen en volgens het Magic Quadrant voor Enterprise integration platform as a service (Gartner) classificeren.
- De student kan het begrip workflow automation toelichten.
- De student kan werkstromen ontwerpen die manuele acties automatiseert.
- De student kan het begrip RPA toelichten.
- De student kan vereisten analyseren en aangeven wanneer gebruik dient gemaakt te worden van workflow automatisatie of RPA, alsook deze oplossingen bouwen.
- De student kan het begrip LCNC toelichten.
- De student kan zelf een eenvoudige LCNC oplossing analyseren, ontwerpen, bouwen.
- De student kan de begrippen AI en IDP toelichten.
- De student kan het begrip Chatbot toelichten.
- De student kan zelf een eenvoudige chatbot oplossing analyseren, ontwerpen, bouwen.
- De student kan een bedrijf advies geven om een proces te automatiseren.
- De student kan het begrip Natural Language toelichten en het belang ervan binnen Hyperautomation.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor bedrijfsmanagement (Kortrijk) (Keuzetraject Digital Business Management) 180 sp.
- Bachelor bedrijfsmanagement via verkorte route (na bachelor handelswetenschappen en bedrijfskunde) (Kortrijk) (Keuzetraject Digital Business Management) 85 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Business Automation (MW) (B-VIVZ-V5S026)




Inhoud
De cursus bevat volgende hoofdstukken:
H1: Business Automation & Hyperautomation
H2: Workflow automation
H3: RPA
H4: iPaas
H5: Chatbots & Virtuele assistenten
H6: Artificial Intelligence
H7: Low-code en No-code
Doorheen de hoofdstukken zijn ook verschillende oefeningen en cases verwerkt om de theorie te ondersteunen. Deze opdrachten worden op een Microsoft 365 omgeving uitgewerkt.
Studiemateriaal
- Studenten raadplegen het elektronisch leerplatform Toledo waar wekelijks alle nodige studiematerialen ter beschikking gesteld zullen worden.
- Studenten raadplegen de cursus Business Automation.
- Studenten maken hun eigen M365-omgeving aan via visual studio dev essentials. Meer info
Toelichting werkvorm
Studenten krijgen per week gerichte leesinstructies of opdrachten ter voorbereiding van de les of ter evaluatie van de geziene inhoud.
Tijdens het contactmoment komen volgende aspecten aan bod:
- Samenvatting van de theorie (ondersteund met slides)
- Demo van nieuwe inhoud
- Feedback op oefeningen
- Informatie over de evaluatieopdrachten
In uitzonderlijke omstandigheden kan een deel van de contactmomenten op de campus vervangen worden door een online alternatief.
Evaluatieactiviteiten
Business Automation (MW) (B-VIVZ-V83839)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De evaluatie bestaat uit drie onderdelen:
- Evaluatie van opdrachten gemaakt tijdens het semester
De opdrachten bestaan er uit om oplossingen te bouwen en voor te stellen tijdens een lesmoment. - Het uitwerken van verschillende cases
De student werkt één of meerdere cases uit rond het thema business automation. - Het modeling examen
Het mondeling examen bestaat uit: vragen rond de theoretische leerstof en onderdelen van de leerstof die niet aan bod kwamen tijdens de uitgewerkte case(s), toelichten van onderdelen van de uitgewerkte case(s), verbeteren van onderdelen van de uitgewerkte case(s), Uitbereidingen aan de uitgewerkte case(s).
Oplossen van kleine korte praktijkvraagstukken, waarbij de student aantoont dat hij over vaardigheden beschikt uit de leerstof die niet aanbod kwamen bij de uitwerking van de case.
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Net als bij de 1e examenkans maakt de student één of meerdere cases met mondelinge examen. Dit kan het uitwerken zijn van de initiële case(s), maar dit kan ook één of meerdere nieuwe case(s) zijn.
Indien de student een 2e examenkans wil opnemen, moet hij/zij de docent hiervan op de hoogte brengen via mail voor 15 juli zodat de opdrachten voor de 2e examenkans kan verduidelijkt worden.