Marketing (B-VIVZ-V3S046)

4 studiepuntenNederlands36 urenBeide semestersBeide semesters
Byttebier Charlotte (coördinator) |  Byttebier Charlotte |  N.
VIVES Z POC PBA Bedrijfsmanagement

DLR 1 : De Bachelor BM heeft inzicht in contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen en hun onderlinge samenhang en kan dit inzicht toepassen in een ruime, geglobaliseerde en veranderende context.            

DLR 3 : De Bachelor BM toont ondernemingszin, werkt zelfstandig, planmatig en nauwkeurig en handelt oplossingsgericht en innovatief om contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen te optimaliseren. 

DLR 6 : De Bachelor BM verzamelt, analyseert, interpreteert en evalueert autonoom wetenschappelijke en contextgebonden kwantitatieve en kwalitatieve data en kan hierover professioneel rapporteren en aanbevelingen formuleren en toont hierbij een kritische onderzoekende houding.                                    

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
V2S040 : Marketing (BM&E)

Onderwijsleeractiviteiten

4 sp. Marketing (B-VIVZ-V5S050)

4 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-opdracht36 urenBeide semestersBeide semesters
Byttebier Charlotte |  N.
VIVES Z POC PBA Bedrijfsmanagement

Het vak marketing heeft als doelstelling een beeld te scheppen over hoe bedrijven de markt verkrijgen (“market getting”).

Market getting begint bij inzicht krijgen in de marketingomgeving en in de wensen, behoeften en het koopgedrag van de klant, consument. Aangevuld met analyses van de organisatie zelf kan een organisatie keuzes maken over de te volgen marketingstrategie en doestellingen ontwikkelen.

Vanuit de gekozen strategie strategie , gebaseerd op segmentatie, targeting & positionering ontdekken we hoe het marketingplan (product, prijs, plaats, promotie) vormgegeven kan worden.

Powerpoint slides, aangepast aan de recente actualiteit, worden ter beschikking gesteld op Toledo.

Optioneel ter ondersteuning:

Handboek 'Marketing, de essentie' - 14e editie  
Philip Kotler - Gary Armstrong
Uitgeverij Pearson Education
ISBN 9789043036528

 

 

Actuele teksten en beeldmateriaal (zie Toledo)

Opdracht: de student maakt een analyse van een merk uit de automotive industry waarbij de geziene theorie wordt toegepast.

Evaluatieactiviteiten

Marketing (B-VIVZ-V82369)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk, Presentatie
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal
V5S050 - Marketing1-20/20 puntenschaal
Deelexamen1-20/20 puntenschaal

Permanente evaluatie: 20% - presentaties over de analyse van een merk uit de automotive industry tijdens de les

Schriftelijk examen 1ste semester: 50%

Schriftelijk examen 2de semster: 20%

 

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

100% schriftelijk examen