E-Payment & E-security (B-VIVZ-V3S468)

Doelstellingen
DLR1.De Bachelor BM heeft inzicht in contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen en hun onderlinge samenhang en kan dit inzicht toepassen in een ruime, geglobaliseerde en veranderende context.
- GI 1.1.: De bachelor ontwikkelt deskundigheid omtrent bedrijfs- en organisatieprocessen.
- GI 1.2.: De bachelor functioneert in een internationale context.
DLR2. De Bachelor BM ondersteunt actief verschillende actoren bij het realiseren van de (strategische) doelstellingen van een bedrijf of een organisatie.
- GI 2.1.: De bachelor draagt bij tot het realiseren van de doelstellingen van een bedrijf of organisatie
DLR3. De Bachelor BM toont ondernemingszin, werkt zelfstandig, planmatig en nauwkeurig en handelt oplossingsgericht en innovatief om contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen te optimaliseren.
- GI 3.2: De bachelor draagt op een zelfstandige manier bij tot het optimaliseren van de werking binnen een bedrijf of organisatie
- GI 3.3 De bachelor handelt met zin voor innovatie ( om de werking binnen een bedrijf of organisatie te optimaliseren )
DLR4. De bachelor BM handelt klant- en servicegericht en bouwt zelfstandig netwerken uit en contacten op met verschillende stakeholders.
- GI 4.1. De bachelor is klant – en servicegericht.
DLR5. De Bachelor BM maakt efficiënt en effectief gebruik van ICT-toepassingen ter ondersteuning van het management van bedrijven en organisaties.
- GI 5.1.: De bachelor integreert de gepaste ICT-toepassingen ter ondersteuning van het bedrijf of organisatie.
DLR6. De Bachelor BM verzamelt, analyseert, interpreteert en evalueert autonoom wetenschappelijke en contextgebonden kwantitatieve en kwalitatieve data en kan hierover professioneel rapporteren en aanbevelingen formuleren en toont hierbij een kritische onderzoekende houding.
- GI 6.1.: De bachelor voert onderzoek uit
- GI 6.2. De bachelor heeft een kritisch onderzoekende houding
- GI 6.3. De bachelor schrijft op basis van een onderzoek een professioneel rapport en formuleert aanbevelingen.
DLR10. De Bachelor BM neemt verantwoordelijkheid voor de eigen professionele ontwikkeling en volgt zelfstandig (internationale) tendensen op en integreert deze nieuwe inzichten.
- GI 10.1. De bachelor volgt (internationale ) tendensen
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor bedrijfsmanagement (Kortrijk) (Keuzetraject Digital Business Management) 180 sp.
- Bachelor bedrijfsmanagement via verkorte route (na bachelor handelswetenschappen en bedrijfskunde) (Kortrijk) (Keuzetraject Digital Business Management) 85 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. E-Payment & E-security (B-VIVZ-V5S468)




Inhoud
- E-Payment
- Evoluties (digitale transformatie: e-commerce, fintech, PSD2, e-invoicing)
- Betaalschema's (Bancontact, Mastercard, Visa...)
- Betaalmethodes (kaarten, e-banking, online betalingen, wallets, contactloos)
- Betaaldiensten
- Alternatieve betaalmiddelen
- E-Security
- Beginselen: Confidentialiteit, Integriteit, Beschikbaarheid
- Risico's incl. cybercriminaliteit
- Maatregelen en best practices
- Verplichtingen
Studiemateriaal
cursusmateriaal op Toledo
e-learning (o.a. op LinkedIn Learning)
Toelichting werkvorm
Flipped classroom - Groepsopdracht - Hoorcollege
De meeste lessen bestaan uit hoorcolleges. Naast de docent komen ook een aantal gastsprekers aan het woord.
Gewoonlijk wordt er een kijkstage georganiseerd met een daaraan verbonden opdracht voor dit vak.
In uitzonderlijke omstandigheden kan een deel van de contactmomenten op de campus vervangen worden door een online alternatief.
Evaluatieactiviteiten
E-Payment & E-security (B-VIVZ-V82824)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Opdracht(en) tijdens het semester + schriftelijk examen tijdens de examenperiode.
Wanneer er een kijkstage ingericht wordt is de deelname hieraan verplicht om te kunnen slagen voor dit vak. Aan de kijkstage is ook een opdracht verbonden die meegenomen wordt in de eindbeoordeling.
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Evaluatie-onderdelen waarvoor de student niet geslaagd was, moeten hernomen worden.